Thursday, October 7, 2010

Updates : Maher Zain

Assalamualaikum...

Rasanya ini adalah yang paling lama saya tak updates blog sejak 2-3 tahun kebelakangan ni. Saya mintak maaf banyak-banyak kepada semua yang rajin baca blog saya, walaupun tak ramai tapi saya tau ada orang yang baca blog saya ni, huhu. Saya sangat occupied (apa ekk bahasa melayu dia) dengan kerja, belajar (kelas, assignment dan test) dan juga keluarga. Saya tak boleh bayang macam mana kalau dah berkeluarga dan sambung belajar sekali, penat sehh.

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Huhu, gambar selingan. Jom kita jaga cuaca jiwa kita semoga tidak dilanda cuaca buruk.

Setiap kali ada sesuatu menarik saya selalu fikir nak cerita dalam blog tapi saya tak mampu nak cerita semua dan yang sebenarnya saya pun dah tak ingat, hehe. Apa pun saya nak cerita perkara terbaru yang menarik bagi saya. Maher Zain datang Malaysia dua hari lepas, 4 oktober 2010. Tak sangka ek ramai rupanya peminat Maher Zain di Malaysia. Tapi harga tiket konsert dia mahal sangat, kalau dalam RM 10 – RM 50 tu tak apa lagi ni yang paling murah pun RM 70. Jadi tak pergi kot konsert tu, lagipun kerja 14 dan 15 Oktober ni.


Lagu InsyaAllah oleh Maher Zain, cuba hayati lirik dia best sangat

Kenapa saya suka Maher Zain, sebab utama lagu dia bawa mesej ketuhanan dan sangat la menyanyat kalbu jadi lagunya masuk dalam kategori lagu nasyid. Tapi genre Maher Zain adalah pop, emm sebab tu la ramai rakyat Malaysia suka dia, bagus jugakla dia buka mata orang yang tak berapa dengar (bukan tak dengar langsung ek) lagu nasyid dengan lagu ala-ala nasyid walau pada asasnya lagu dia adalah lagu pop. Tapi tak apa, sebab semua lagu dia memang sedap (^_^).

Ok lah sampai sini je la entry kali ni, panjang-panjang entry nanti malas nak baca kan. Kepada siapa yang pergi konsert Maher Zain, enjoy ok tapi sila la jaga sopan santun maklum la pergi konsert nasyid kena la ala-ala malu-malu alang sket, hehe.


p/s: Nak pegi konsert jugak....

2 comments:

Anonymous said...

mmg lama oda xupdate....sila la update slalu..:D

chuckymarine (silent reader)..ngeh2

Oda-オダ said...

kekekeke che mah silent reader ek (cewaahhh)...InsyaAllah kita akan updates blog selalu (memang hobi pun bercerita nehhh)