Sunday, October 31, 2010

PSZ

Assalamualaikum...

Rajin pulak Oda updates blog kan, hehe saje je saya nak menulis kali ni teruja sebab Kelantan menang Piala Malaysia buat kali pertama dalam sejarah bola sepak kita. Tak sia-sia sokong Kelate kan (dan-dan ngaku penyokong Kelantan). Alhamdulillah akhirnya Kelantan menang jugak walaupun macam-macam cerita kita dengar pasal team Kelantan. Seronok la orang Kelantan esok dapat cuti, ni yang buat saya harap Selangor lak yang menang, huhu (tak agak-agak, kalo pasal cuti laju je tukar negeri).


Tahniah Red Warriors, imej amik dari encik Google

Entry kali ni sebenarnya nak cerita kisah saya dan Perpustakaan Sultanah Zanariah, budak-budak UTM sebut PSZ je. Sepanjang saya belajar kat UTM Skudai, boleh kira berapa kali saya pergi PSZ rasanya tak sampai 10 kali kot. Saya tak suka sangat pergi PSZ sebab jauh, satu lagi tensen tengok orang lain rajin belajar, hahahaha (busuk hati, jeles dengan orang yang rajin). Tapi sejak belajar kat UTMKL ni dah banyak kali pergi PSZ UTMKL (sini pun nama dia PSZ gak), sama banyak dengan masa belajar tiga tahun kat Skudai dulu agaknya.

Inilah PSZ UTM Skudai, imej amik dari encik Google

Hehehe, ni kalau Che Mah dengar ni mesti dia ingat tipu ni. Hari ni saya berada di PSZ KL dari pukul 11 pagi sampai 6 petang, lama kan siap duk dalam bilik perbincangan (omputih panggil discussion room) lagi. Sebenarnya sebab nak siapkan group assignment, dulu boleh la bincang kat bilik sekarang kat mana lagi nak bincang kan. Lagi satu UTM KL ni kecik je, jadi PSZ tu dekat sangat-sangat. Assignment pun banyak kena guna rujukan jadi kena la jugak pergi PSZ, kalau tak saya pun malas nak pergi.

Apa motifnya saya bercerita pasal perpustakaan ni, emm saje je sebenarnya teruja dengan diri sendiri boleh duduk diam dalam PSZ sepanjang hari semalam. Saya selalu mengada-ngada kalau duduk dalam perpustakaan lama-lama, macam kucing hilang anak, tak percaya sila la tanya Che Mah, kekeke.

p/s: Rasa cam nak pergi lagi je PSZ UTMKL esok, fokus sikit buat kerja kat tempat tak ada godaan (TV dan Internet) tu.

No comments: