Friday, December 11, 2009

The Twilight Saga: New Moon

Assalamualaikum...

New Moon movie poster
Imej amik dari encik Google

Selepas tengok Twilight movie, saya sangat la kecewa dan ingatkan takkan tengok dah sequal yang seterusnya tapi bila tengok Taylor Lautner (pelakon yang bawak watak Jacob dalam movie ni) makin hensem buatkan saya rasa nak tengok movie ni. Watak Jacob dalam Twilight Saga adalah watak orang ketiga yang sukakan Bella, dia jugak Warewolf (emm tak semua benda ada dalam citer ni, nasib baik tak masuk dragon, elf, goblin, etc).

The cute Taylor Lautner and his warewolf brothers (^_^)
Imej amik dari encik Google

Saya tak pernah sukakan Jacob dalam novel, emm ni mungkin sebab saya memang jenis tak suka 2nd hero atau watak kedua (kecuali Jang Geunsuk dalam kdrama Hong Gil Dong, love him). Tapi Jacob (Taylor Lautner) dalam movie New Moon ni sangat la adorable, tak percaya dia baru 18 tahun. Kalau dalam novel, part Bella tingalkan Jacob tu saya memang suka giler tapi dalam movie buat saya sedikit sedih tengok muka Jacob. Lagi satu watak Jane memang sesuai la dengan Dakota Fanning.

Adaptation kali ni lebih baik dari first movie, mungkin sebab budget lagi besar kan dan filem yang first tu indie movie jadi kualiti dia kurang sikit. Dengar cerita, sequal seterusnya Eclipse dah siap, cepat ek. Dalam Twilight Saga, saya paling suka novel last sekali, Breaking Dawn, nak tunggu movie dia keluar dua tahun la kot. Tapi takpe, itu yang seronoknya follow movie macam ni, kita dapat rasa the excitement setiap kali keluar sambungan cerita kan.

p/s: I thought my obsession for twilight is fading, but still wanted to watch the movie though..

No comments: