Tuesday, January 29, 2013

Oh Suara..


Assalamualaikum...

Selamat kembali bekerja semua, hari ni saya di rumah kerana bercuti sakit. Perubahan cuaca di Kuala Lumpur yang asyik hujan sahaja membuatkan saya sakit tekak dan semalam saya kehilangan suara saya langsung tak boleh bercakap. Saya ke office jugak semalam walaupun tak ada suara dan tengah hari dah balik sebab saya tak boleh buat kerja, maklum la kerja saya ni perlu saya boleh bercakap.

Saya sangat stress tak boleh bercakap ni sebab nak berkomunikasi pun susah, geram sangat tak dapat nak sampaikan apa yang saya rasa. Pulak tu saya ni orang yang sangat suka bercakap jadi memang susah sangat rasanya nak diam tak bercakap. Baru merasai betapa besarnya nikmat boleh bersuara ni, saya memang tak boleh bayang langsung kalau saya tak boleh bercakap. Sebab dah terlalu biasa boleh bercakap kita tak tak menghargai dan bersyukur dengan nikmat yang kita ada. Macam-macam perkara tak boleh kita buat bila hilang suara ni tau jadi mari kita sama-sama hargai nikmat bersuara yang kita ada.

Jom merasa kebahagian dengan mensyukuri nikmat yang Allah beri (^_^)

Bila tak ada suara ni nak menyanyi pun tak boleh tau, hehe saya bukan la suka menyanyi sangat pun tapi kalau dengar lagu selalu la nak menyanyi sama-sama. Sekarang ni saya suka tengok Konsert Les Miserables, lagu-lagu Les Mes sangat sedap buat kita rasa nak menyanyi sama. Kalau saya buat kerja saya suka dengar lagu-lagu dari Les Mes, sekarang ni pun sambil menulis blog sambil dengar lagu Les Mes. Eh bercerita pasal Les Mes la pulak, lari dari tajuk dah ni.

Kagum pulak bila saya fikir yang saya tiba-tiba je hilang suara, Allah nak saya muhasabah diri dengan nikmatNya. Saya tak rasa sakit pun cuma batuk sikit-sikit je tapi langsung tak boleh nak keluarkan suara. Alhamdulillah hari ni dah keluar sedikit suara  walaupun ala-ala Ramli Sarip tapi ok la dari tak ada suara langsung kan. Doakan saya cepat sembuh ek, cuti sehari pun saya sangat bosan kat rumah ni kalau kena cuti lagi saya tak tahu la nak buat apa.

p/s: Saya geram jugak sebab tak boleh menyanyi dalam kereta, hehe saya kalau memandu sorang-sorang kerja dia melalak je dalam kereta.

No comments: