Friday, February 15, 2013

Masalah

Assalamualaikum...

Salam hari Jumaat, selamat hari yang baik-baik. Dah malam-malam buta ni baru saya nak menulis ek, tepat pukul 12 pagi saya bukak blog tadi. Sebenarnya tak ada niat pun nak menulis entri baru hari ni tapi saya agak susah hati dan rasa mahu menulis. Saya bukan susah hati dengan masalah sendiri tapi dengan kawan satu pejabat dengan saya. Dah tiga empat hari tak datang kerja dan minggu lepas pun sama, risau pulak saya dibuatnya.

Masalah itu adalah Ujian Allah kepada kita

Besar agaknya masalah dia sampai tak boleh nak datang kerja, bila saya tanya dia tak nak cerita. Mula-mula tu saya agak geram jugak la kan, tapi bila dah dua minggu macam ni buat saya risau pulak. Ye la kan kalau dah macam ni sekali sampai dia tak datang kerja mesti dia ada masalah yang besar. Kawan saya ni sangatlah pendiam, kami semua jarang bercakap dengan dia. Tak ada orang yang tahu pasal masalah dia tu, dengan sifat pendiam dia tu buat semua ni jadi satu misteri pulak. 

Saya rasa bersalah sebab jarang bercakap dengan dia, kami semua satu team sangat rapat tapi dengan dia je jarang bercakap sebab dia memang susah nak bercakap, haihh. Macam mana ek nak buat orang yang pendiam untuk membuka hatinya kepada kita. Saya suka berbual dengan dia sebab dia antara orang membuat saya yang selalu ada perkara nak cakap speechless, haha saya selalu terkedu bila berbual dengan dia. Selalunya kami berbual melalui messenger atau sms je sebab dia memang susah nak buka mulut, macam ada emas dalam mulut dia tu. 

Semua orang asyik bertanya dengan saya apa masalah dia, macam-macam teori dah saya buat bila fikir pasal kawan saya ni. Apa pun, saya harap dia dapat selesaikan masalah dia cepat-cepat, melihat kawan bermasalah buat saya pun rasa susah hati.

p/s: Korang semua pun kalau ada masalah kongsi la dengan siapa-siapa yang korang percaya, jangan simpan nanti jadi racun dalam diri..

No comments: