Sunday, July 3, 2011

Ujian Kecil

Assalamualaikum...



Hari ini saya diuji dengan ujian yang kecil, agak sedih sebab semuanya atas kelalaian sendiri. Tiada apa yang boleh saya lakukan kecuali berserah kepada Allah sahaja. Semua yang kita miliki hari ini adalah dariNya jadi kalau hilang redha sahaja. Saya pohon semoga hati saya kuat dan tabah dengan ujian ini.

PESANAN - Suhaimi Inteam

Kau dengarkan tiap pesan Rasulullah
Jadikan pedoman agar tak kesesatan
Berselawatlah walau di mana berada
Sebagai tanda kau mengasihinya

Bila kau berselawat
Memuji Rasulullah
Allah pun turut selawat padamu

Jika hartamu dimusnah
Ingat Allah yang memberi

Jika engkau dizalimi

Tenang dan tabah hadapi

Allah Maha Mengasihi
Mendengar rintihan hambaNya

Usah dikejar dunia yang sementara
Bertaubat sentiasa bersihkanlah jiwa

Kau jagalah solatmu
Bersyukurlah selalu
Itu tanda redha segalanya
Hari ini saya mendengar lagu pesanan dari Suhaimi ini berkali-kali, ini adalah lagu pengubat hati saya apabila saya susah hati dan mengingatkan diri sendiri apa yang lebih penting. Ayat 'Jika hartamu dimusnah, Ingat Allah yang memberi' buat saya sedar apa yang kita ada di dunia ini adalah pinjaman sahaja jadi sekiranya ia diambil kita mesti redha dan sabar kerana semuanya hak Allah SWT. Alhamdulillah ujian kecil yang diberi kepada saya hari ni masih mampu saya tahan, kalau tak mampu saya tak dapat ujian ni kan. Saya dah kehabisan ayat untuk ditulis sebenarnya, harap entri seterusnya ceria sedikit ek.

p/s: Ujian yang saya terima kecil sahaja, sedikit sahaja nikmat saya diuji hari ni jadi jangan la risau ek (^_^)

No comments: