Saturday, July 23, 2011

Semester 3

Assalamualaikum...

Minggu ini adalah minggu terakhir kelas Isu Global jadi minggu ni cuma ada pembentangan je dalam kelas. Penat lelah membaca tentang Nuclear Energy akhirnya sampai ke penghujungnya. Macam biasa kumpulan saya antara kumpulan yang akan buat pembentangan seawal mungkin. Sebelum ni kami kumpulan yang pertama dan hari ni kami kumpulan kedua. Emm biasa kalau awal-awal masa hari pembentangan tak ramai orang lagi jadi kurang sikit perasaan gementar tu.



Saya dua minggu lepas (@_@)
Imej ambil dari encik Google

Saya pulak kalau bab bentang-bentang ni lemah sikit, pulak tu jumlah kelas ni dalam 80 orang tapi nasib baik pagi tadi macam separuh lebih je yang datang. Terketar-ketar la jugak masa pembentangan tadi, tapi bila lama sket baru rasa confident. Usaha susah payah memahamkan proses, graf, diagram dan artikel tentang nuclear energy berbaloi juga sebab masa perbentangan tu dengan confidentnya dapat bercerita tentang nuclear energy. Prof siap tanya kalo kitaorang ni budak chemical engineering ke, bila cakap kitaorang ni budak computer science dia puji kitaorang sebab boleh cerita pasal nuclear energy dengan details, hehe seronok tul kena puji camtu (rasa berbaloi sakit kepala baca pasal benda ni). Dalam dua minggu ni saya bercerita tentang nuclear power kepada hampir semua orang la, hehe terima kasih untuk korang yang sudi dengar saya buat-buat tahu tentang nuclear ni.

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini
Kadang-kadang belajar perkara baru agak menyeronokkan (^_^)


Huhu saje je saya menulis hari ni sebab gembira akhirnya kelas semester 3 saya akan berakhir esok. Disebabkan kumpulan saya dah habis pembentangan hari ni jadi esok pergi kelas dengan senang hati sebab cuma perlu dengar kumpulan lain habiskan pembentangan. Mahu menikmati saat-saat habis semester 3 ni. Emm dalam hampir seminggu lagi kita akan memasuki bulan Ramadhan jadi saya mahu ucapkan selamat berpuasa kepada semua, semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang lepas.

p/s: Walaupun seronok dengar pembentangan tapi kalau dengar sepanjang hari sakit jugak kepala dan badan.

No comments: