Saturday, July 9, 2011

Aman

Assalamualaikum...

Ketika beberapa peristiwa penting berlaku di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur, saya juga di Kuala Lumpur tapi di rumah menikmati hari cuti saya. Salahkah bila saya mengambil sikap berkecuali dalam hal-hal seperti ini, saya tak menyokong dan tak membahtah dengan perhimpunan Bersih yang berlaku hari ini. Setiap orang ada pandangan masing-masing. Kepada semua saya doakan korang berjaya ok.


Sebenarnya saya tak mahu langsung menulis tentang perkara ini tapi macam biasa sebab semua orang berbual tentang perkara ini sedikit sebanyak saya ambil tahu juga. Ibu saya semalam mengingatkan saya supaya jangan keluar rumah dan jangan pergi ke tempat perhimpunan itu, bila disuruh macam tu buat saya rasa nak pergi je, hehe. Emm tapi saya memang bukan orang yang suka menonjolkan diri dan terlibat dengan perkara-perkara macam ini, jadi memang saya takkan terlibat la dengan perkara ini. Saya harap pihak-pihak berkenaan dapat mencapai kata sepakat tentang isu ini, saya pun dah tak tahan melihat drama-drama dalam berita. Saya mahu kita kembali aman seperti biasa (^_^).

Emm apakah yang saya mengarut dalam entri saya hari ni, saya sebenarnya agak bosan sebab dah lama tak duduk di rumah sepanjang hari. Ada tugasan tentang kuasa nuklear yang perlu saya siapkan tapi minda saya memang ambil masa yang agak lama untuk memproses maklumat baru (sebenarnya malas je), jadi dari pagi tadi tak ada satu ayat pun lagi yang saya tulis, kekeke. Uits perjuangan saya juga masih belum selesai, saya tak boleh bermalas-malasan je. Doakan saya semoga saya boleh menghabiskan pengajian saya yek, perjalanan masih panjang lagi, Gambatte Oda!!

p/s: Ada assignment tak siap tapi boleh pulak tengok HBO sepanjang hari, haihhh

No comments: