Thursday, July 14, 2011

Jangan Bersedih

Assalamualaikum...

Tiba-tiba pukul 12 tengah malam ni saya rasa nak menulis entri, mata dah lagi sikit je nak auto shut down ni. Dua minggu ni kat ofis saya kesibukkan yang amat melanda, saya rasa macam ada benda berat je atas bahu saya ni sebab stress. Minggu ni tiap-tiap hari saya balik lambat, macam-macam benda nak kena siapkan kat ofis. Bila la saya boleh kembali ke alam riang-ria suka hati macam dulu ni, haihh.


Betul la orang cakap makin lama kita kerja makin sibuk, yela makin banyak tanggungjawab kan. Saya ni kalau sibuk ditambah dengan stress mudah buat silap. Dua hari lepas saya buat kesilapan yang agak besar di ofis, rasa macam berkurang sikit umur sebab terkejut dan sedih pasal benda tu tapi apa yang berlaku tak boleh nak patah balik, nak tak nak kena la terima kan. Kalau dah buat salah, mintak maaf la, kalau sedih, tabahkan hati. Sama jugak bila kita sibuk kan, cuba curi masa keluar kejap, buat air ke atau pergi buat solat sunat supaya hati tenang. Allah berfirman "ketahuilah dengan mengingati Allah, jiwa kan menjadi tenang."

Sebenarnya itulah penawar kepada segala-galanya, kembali kepadaNya dan InsayaAllah Dia sentiasa bersama kita. Ok la saya harapkan hari-hari korang semua berjalan dengan lancar ok. Kalau tersekat atau dilanda musibah di tengah perjalanan, jangan risau Allah bersama dengan kita.

p/s: Saya kena masuk tidur sekarang kalau tidak kepala saya tak tenang esok sebab mengantuk..

No comments: