Tuesday, July 6, 2010

Hospital

Assalamualaikum...

Blog ni semakin sepi, saya sangat sibuk kebelakangan ni, biasa saya suka updates blog dari office sebab selalu masa kerja banyak idea saya nak menulis tapi sejak banyak kekangan dah tak boleh guna internet office dah. Tak apa la dah peraturan office macam tu, bosan macam mana kat office pun sabar je la.

Hujung minggu ni akan daftar sambung belajar pulak, makin sibuk la nampaknya. Nanti ada la perkara yang banyak kena korbankan, yela kerja sambil belajar kan. Kawan-kawan semua maaf sangat-sangat, banyak kali sangat dah ajak keluar tak boleh sebab sibuk ek. InsyaAllah kalau ada masa lapang kita keluar ek.

Imej ambil dari encik Google

Tengah hari tadi baru je lepas buat pemeriksaan kesihatan (medical check up), pertama kali pergi sendiri. Saya tak suka pergi klinik atau hospital, tak suka kena periksa dengan doktor ni. Kalau demam pun, dah teruk sangat baru pergi klinik, sebab tu la tak suka ambil MC. Disebabkan semua orang kerja, Zila pun banyak kali cuti jadi malas nak suruh dia teman, Along lak hari ni ada meeting kat sekolah dia. Rasanya ni adalah medical check up yang ke 4 dah, yang pertama masa masuk Pasir Puteh dah masa tingkatan 4, lepas tu masa nak masuk UTM dan yang terakhir masa mula-mula nak kerja dulu. Semua tu Rozila yang temankan, kali ni pergi sorang-sorang cuak la jugak, dah la masa kat dalam tandas tadi tersalah bukak paip air, habis basah seluar. Tensen jugak la tadi, bila dah habis buat medical check up tu rasa lega sangat.

Dulu masa zaman matrik, saya budak sains hayat jadi di kalangan kawan-kawan ramai yang nak jadi doktor dan memang ramai yang dah jadi doktor pun. Saya memang tak nak jadi doktor atau kerja di hospital tapi bila kawan-kawan tanya saya iakan aje. Hehe hidup memang agak carefree masa tu, saya harap boleh kembali ke zaman itu. Saya gembira saya tak mengambil kursus yang memerlukan saya kerja di hospital sebab saya masih lagi tak suka suasana dan bau hospital. Tapi sejak selalu pergi ke hospital tahun lepas dan awal tahun ni lawat dan jaga sepupu kat hospital dah kurangkan sikit fobia saya dengan hospital.



Bila pergi ke hospital sentiasa buat saya rasa bersyukur dengan nikmat sihat yang Allah berikan. Jadi masa sihat ni lah kita kena menghargai rahmat Allah, masa ni la kita gunakan untuk sentiasa bersyukur dan beribadat sebab bila dah sakit banyak perkara tak dapat dibuat. Jadi kenalah sentiasa ingat 5 sebelum 5.

p/s: Hujung minggu ni bermula zaman sebagai pelajar sekali lagi setelah tiga tahun tak bergelar pelajar, tak sabar dan cuak pun ada jugak ni...wish me luck ok (^_^)

2 comments:

chucky_marine said...

wah oda..smbg blaja katne..amik course ape?..rindu nye kat oda..bile laa nk jmp

Oda-オダ said...

uits che mah, kita rindu kat che mah gak. Camna life lepas jadi isteri orang, huhu? Kita sambung kat utmkl jek, course information security. Tengah pening ni sebab banyak pulak proses dia (@_@)