Friday, January 15, 2010

Risau tu macam kerusi goyang

Assalamualaikum...

Mood saya kurang baik sikit hari ni sebab tengahari tadi baru je buat kesilapan bodoh (stupid mistakes). Tak ada la teruk sangat tapi benda tu memang tak patut buat silap la, salah saya jugak tak tengok betul-betul, terlepas pandang. Harap-harap ramai tak akan perasan benda ni (semua perasan kot, obvious sangat la). Apa-apa pun lupakan la hal tu, kalau fikir pun tak guna jugak kan sebab benda dah lepas tak boleh nak undur balik (andai dapat kuundurkan putaran dunia...lalala - memang tak bolehnya).

Worrying is like a rocking chair, it gives you something to do, but it gets you nowhere.

[ Glenn Turner ]

Tu quote kegemaran tu, Yuyu selalu tulis untuk saya dan Shida masa sekolah dulu. Betul kan ayat tu, kalau kita asyik fikir/risau je tak ke mana pun. Saya memang jenis macam ni dari dulu, kalau ada masalah dan saya rasa stress sangat saya pergi tidur sebab nak lupakan masalah tu. Kalau kita asyik fikir masalah kita lama-lama mesti stress kan, lepas tu kadang-kadang rasa nak marah orang je. Kalau berfikir nak cari penyelesaian tak apa tapi jangan sesalkan apa yang dah berlaku.

Imej ambil dari iluvislam

Walau apa pun yang berlaku, sentiasa ingat yang Allah sentiasa bersama kita. Hehe, serius la pulak bunyinya kan. Kesilapan bodoh saya hari ini bukanlah kesilapan besar sangat pun, tadi risau la kejap tapi sekarang dah ok dah. Apa yang penting, kerjasama kita tak ulang dah kesilapan yang sama kelak. Lepas ni kena la lebih berhati-hati buat kerja, jangan asyik nak cepat je.

p/s: Banyak sangat berfikir buat saya rasa lapar (+_+), yeayy malam ni leh makan steak (Rozila sms tadi ajak makan western kat len seng).

No comments: