Monday, January 16, 2012

Final Exam dan Brain

Assalamualaikum...

Salam ceria untuk semua, harap korang ceria-ceria sahaja. Hari ni saya menduduki kertas terakhir untuk peperiksaan akhir semester, akhirnya tadi pada pukul 11.30 am secara rasminya semester 3 saya tamat. Alhamdulillah walaupun tak berapa pasti saya boleh jawab ke tak tadi tapi saya gembira kerana semester sudah berakhir. Tinggal satu semester lagi saya sebelum menamatkan pembelajaran saya. Macam biasa, doakan saya berjaya ok.

Semua usaha dah buat sekarang tawakal je (^_^)

Habis je peperiksaan tadi saya balik dan membuat aktiviti kegemaran iaitu menonton drama, huhu. Disebabkan saya tak ada idea nak menulis apa jadi saya nak cerita tentang drama yang sedang saya tonton sekarang. Drama ni adalah drama korea, saya suka drama korea tapi saya tak adalah menonton banyak drama korea sebab saya lebih suka drama jepun. Lepas Secret Garden tak ada drama yang buat saya rasa nak tengok je dan tak sabar tunggu episod baru keluar. Drama yang sedang saya tonton adalah drama Brain, drama ni tengah tayang kat KBS sekarang tapi saya download je sebab KBS kat astro tu lambat dalam 4 episod, saya tak sabar nak tahu jalan cerita dia jadi saya download je drama ni.


Poster drama Brain

Kenapa saya suka drama ni ek, sebab drama ni macam drama jepun tak ada kisah cinta yang melampau-lampau. Drama ni adalah drama medical tentang neurosurgeon, dah nama drama pun brain kan jadi banyak cakap pasal otak la. Saya tak reti nak cerita lebih-lebih tapi kalau korang suka drama korea dan drama medical sila la tengok cerita ni. Lakonan pelakon dia pun sangat best, hero drama ni menang KBS Drama Daesang Award disebabkan kehebatan lakonan dia dalam drama ni walaupun drama ni tak habis tayang lagi kat Korea. Daesang award tu adalah award yang paling tinggi biasa orang korea kasi dalah majlis anugerah, dia macam grand prize la. Hero cerita ni lain dari watak hero korea yang biasa kita tengok, kalau nak tahu kenapa saya cakap macam tu sila la tengok ek drama ni. Ok la dah habis promote dah drama ni, nak tau jalan cerita sila la google.

p/s: Dah habis tengok drama saya nak tido lak, huhu seronoknya dah habis exam (^_^)

Note: Semua gambar ambil dari encik google

No comments: