Wednesday, April 27, 2011

Silap

Assalamualaikum...

"To err is human; to forgive, divine." - Alexander Pope

Pernah dengar tak quote kat atas tu, itu adalah salah satu quote kegemaran saya jugak tu. Kita manusia biasa tak lepas dari membuat kesalahan. Kenapa bercerita tentang benda ni ek, emm hari ni fikiran saya agak berserabut, tak ada mood nak kerja memikirkan nak exam ni. Bila dah tak fokus buat kerja maka banyaklah buat silapnya, yang paling tak best tu semua pun kesalahan bodoh jek. Siap sampai salah sorang manager saya tegur kenapa banyak salah hari ni, rasa bersalah sangat sebab terlepas pandang beberapa perkara. Tapi seronok sangat bila saya cakap sorry sebab banyak buat silap hari ni dia hantar email reply yang sangat comel..

You know why?

...........

................

.....................

.............................

..................................

.........................................


Because we are human

Sweet je kan, hehehe gembira sikit saya bila baca email tu. Tu baru salah buat kerja tu, salah dengan tuhan Dia sahaja yang tahu. Agaknya saya sekarang ni leka sangat, tu yang jiwa kacau tu. Selalu dah cakap dan ingatkan diri "Ketahuilah dengan mengingati Allah hati kan menjadi Tenang, InsyaAllah". Allah ni walau besar mana pun kesalahan kita, kemaafan Allah lebih besar jadi jangan kita meragui janji Allah. Bak kata Abang Maher Zain - Always be there, dia sentiasa bersama kita walau kadang-kadang kita lupa dengannya. Perkara ni membuat hati saya lega sikit, susah senang saya Allah tahu dan sentiasa bersama saya, thank you Allah.


Patutnya esok nak cuti tapi tak ada orang boleh ganti jadi kenalah pergi kerja jugak. Haihh memikirkan banyak notes yang nak kena baca ni tensen kejap tapi takpe insyaAllah boleh kan. Dalam banyak benda nak kena baca tu sempat lagi tulis blog tu kan, hehehehe release tensen jap mengadu dalam ni. Ok la nak kena sambung baca nota, Ganbatte Oda!!

p/s: Jumaat ni exam Law, investigation and Ethics, siapa kata belajar law senang, susah yang amat sehhh...

No comments: