Friday, August 13, 2010

Malas

Assalamualaikum...

Salam hari jumaat dan salam bulan ramadhan buat semua. Hari ni saya off jadi duk rumah je, nak masak untuk berbuka rasa cam malas, huhu. Saya ni kena datang mood rajin baru masak, kekeke tu la antara sebab sampai sekarang tak kawin-kawin. Antara perkara yang saya suka dengan bulan puasa ni tak lain tak bukan adalah bazar ramadhan la, huhu (^_^). Petang ni ajak along pegi bazar ramadhan besar sikit la, kalau puasa tu macam-macam benda nak makan kan, tapi kena la beringat jugak nanti nak terawih susah sebab senak perut makan banyak sangat.


Niatnya hari ni saya nak siapkan assignment yang banyak tak hengat tu, satu pun tak mula lagi. Tapi bila dah mengadap komputer ni macam-macam benda la pulak mengacau ni. Sebab yang paling utama sebenarnya tak ada idea camna nak mula assignment ni, tu yang tangan gatal meng-updates blog ni. Camna ek nak dapatkan momentum tu, nak on-kan study mode dalam diri sendiri. Emm saya ni memang susah nak fokuskan diri untuk belajar, penyakit malas tu dah sebati dalam diri. Apa-pun saya akan cuba untuk berubah, saya tahu susah nak ubah perangai tu tapi nak seribu daya kan, GANBATTE ODA!!.

p/s: Doakan saya jadi rajin belajar ek (^_^), saya tak nak kalah dengan diri sendiri dan tak nak jadi orang yang memberi alasan gak...

No comments: