Tuesday, August 10, 2010

Puasa dan Ramadhan

Assalamualaikum...

Sunyi sepi blog saya kebelakangan ni kan, alasan saya masih sama tak ada masa. Hehehe betul sekarang saya sangat kurang surf internet, kalau surfing pun kat rumah je dan bila surfing kat rumah macam-macam la pulak nak tengok kan. Emmm boring ekk, setiap kali saya mula entry baru mesti cakap pasal ni. Alasan yang satu lagi malas, bila badan letih otak pun malas nak berfikir.

Imej ambil dari encik Google

Tapi saya nak juga menulis sesuatu sebelum mula bulan puasa. Tak sabar rasanya mula puasa, harap-harap esok dah mula puasa jadi malam ni dah boleh mula terawih. Waaa rindunya nak pergi terawih, setahun sekali je. Emm kejap je dah puasa balik, rasa macam baru bulan lepas je lepas raya. Ahlan wa Sahlan Ya Ramadhan, syukur alhamdulillah kita semua dapat bertemu kembali dengan bulan ramadhan.


Selingan, suka lagu ni dengar la sangat la best (^_^)

Bulan puasa nanti korang ada perancangan apa-apa tak? Saya tak ada rancangan pun tapi harap dapat sekurang-kurangnya berbuka dengan ma dan abah dan sahabat-sahabat baik saya. Patutnya hari ni balik kemaman, rancangannya nak sambut puasa dengan ma dan abah tapi kena kerja pulak lusa, tak apa la kalau ada masa nanti balik la kemaman, insyaAllah.

Bila di ingat balik tahun lepas saya banyak berbuka puasa di PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya) sebab masa tu kakak sepupu saya kena operate tukar injap jantung. Walaupun sibuk masa tu dengan berulang alik dari kl ke PPUM tapi seronok jugak sebab berbuka sama-sama dengan makcik dan sepupu-sepupu. Rindu lak nak pergi PPUM, huhu.

Imej ambil dari encik Google

Di kesempatan ni saya nak mohon ampun dan maaf kalau ada tersalah kata dan kalau ada sesiapa yang terguris dengan tulisan saya kat blog saya yang cuma bercakap tentang diri sendiri ni, kalau saya ter-emosional semasa menulis, maafkan saya ek saya tak bermaksud nak mengata sesiapa. Apa-apa pun selamat berpuasa semua, sila patuhi arahan dan larangan seperti yang ada dalam gambar di atas. Semoga ramadhan kali ini membaawa seribu keberkatan kepada kita semua.

p/s: Emosional dalam blog ni memang selalu berlaku, maaf yek kawan-kawan...

1 comment:

armouris said...

info tentang puasa Ramadhan di SIHAT SELALU - Puasa Baik Untuk Kesihatan