Friday, June 11, 2010

Saya yang selalu lupa

Assalamualaikum...

Selamat hari jumaat, selamat hari yang baik-baik. Sekarang jarang sangat mengemaskini (updates) blog, saya amat sibuk menyibukkan diri dengan kerja sekarang sebab kat office tak cukup orang, kena la kerja lebih masa (OT) ganti slot-slot kosong tu. Tadi masa sebelum bukak komputer banyak sangat benda dalam kepala ni nak cerita kat blog tapi bila mula menaip ni macam tak ada idea la pulak.

Owhh dah ingat dah, tadi ingat nak cerita pasal Palestin dan Mavi Marmara. Uits sekarang semua orang cakap pasal palestin kan, emm maaflah kalau rasa muak kalau tak nak baca pun tak apa. Saya cuma nak ingatkan diri sendiri je sebab hanya ingat kat saudara kita kat sana tu bila ada peristiwa macam ni je padahal hari-hari mereka hadapi kekejaman Israel ni. Agaknya kita tau tak cerita pasal konvoi Flotilla ni kalau diaorang tak kena serang. Astafirullah al azim, saya kecewa jugak sebab saya memang tak tahu dan kurang ambil tahu walaupun selalu baca pasal kisah palestin. Saya rasa saya tak menyumbang apa-apa pun kecuali mengutuk Israel yahudi laknat itu.


Bila timbul kisah palestin kita pun mula la bercakap macam-macam, mula memdoakan saudara kita, boikot la dan macam-macam lagi. Macam biasa dah tersentak baru nak melatah, itu pun kejap je lepas ni bila isu ni dah reda kita semua pun senyap balik. Saya pun tergolong dalam golongan ni, tuhan beri nikmat hidup dengan aman, bila gembira saya lupa pada mereka. Emm poyo je bunyi kan tapi tu lah macam saya tulis tadi saya menulis untuk ingatkan diri sendiri.

Harapnya masih belum terlambat la ek, jom kita buat apa yang terdaya untuk bantu saudara kita yang sedang berjuang di bumi Allah palestin. Kalau kita cakap kita tak berkemampuan nak bantu, bukan suruh pergi sana pun, paling kurang kita doakan mereka. Doakan senjata orang mukmin, kuasa Allah tu lebih besar dari Amerika dan Israel, InsyaAllah Allah sentiasa bersama kita. Boleh jugak baca Qunut Nazilah, nak tahu lebih lanjut sila la ke sini.


Doa Qunut Nazilah

Tapi saya tetap bengang dan nak jugak kutuk Israel laknat, Amerika dan Mesir, lagi-lagi Mesir yang negara islam tu. Huihhh memikirkan pasal ni pun dah buat saya marah, Turki yang pernah di'brainwash' oleh Kamal Artartuk tu pun lagi lebih membantu daripada Mesir yang berjiran dengan Gaza tu. Kat situ ada Al-Azhar, ramai ilmuwan cerdik pandai tapi sayang kerajaan Mesir tu buta dengan dunia, harapnya rakyat mesir bangkit membantu saudara sesama islam, berjiran lak tu. Amerika lak tak payah cakap la, saya pun tak tahu nak tulis apa, hilang kata-kata dengan kebodohan US ni.

p/s: Kalau nak derma untuk bantu Palestin kat frame sebelah ni ada letak cara nak menderma, kalau klik gambar Lifeline 4 Gaza tu akan link ke laman web Lifeline 4 Gaza. Allahu akbar!!

No comments: