Friday, May 21, 2010

VISI dan MISI

Assalamualaikum....

Imej ambil dari encik Google

Dalam entry yang lepas ada cerita pasal sambung belajar kan. Emm tengah pening memikirkan yuran yang sangat mahal itu. Kalau course lain tak ada la mahal sangat tapi alang-alang sambung belajar baik ambil yang kita suka kan. Emm keseluruhan course ni RM20, 000 kalau course biasa dalam RM11, 000 je. Nampaknya kena la bekerja keras ni, terpaksa la lebih rajin buat OT dan merancang budget.

Visi saya sekarang bertumpu kepada sambung belajar ni, yang lain kemudian cerita one step at a time. Dan misi adalah nak bekerja keras utuk kumpul duit, InsyaAllah tak susah kot nak kumpul duit untuk bayar yuran ni. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan ek. Bila difikir balik saya patut sambung belajar lama dari tahun lepas lagi, dengan adanya visi dan misi untuk dicapai ni buat saya lebih berusaha, huhu.

Nak cerita lebih lanjut pasal course ni pun nanti dulu la, tak confirm lagi saya akan terima walaupun hati dah 80% memang nak terima tapi tak hantar lagi pun surat penerimaan tu. Bukan sengaja nak lambat-lambat tapi nak tengok option lain jugak. InsyaAllah kalau dah betul sedia, minggu depan akan hantar surat tu.


Tak tahu apa akan jadi masa depan, mungkin susah nak sambung belajar sorang-sorang, part time pulak tu. Nak kena kerja lagi, study lagi kan sebab tu la sekarang hati masih ragu-ragu, tengah mentally prepared untuk apa yang akan jadi. Risau jugak bila mula kelas nanti saya sorang je yang terkapai-kapai sebab kurang pengetahuan tapi itulah gunanya belajar kan. Apa-apa pun bak kata-kata dalam gambar kat atas la, perjalanan masih panjang dan Allah sentiasa bersama kita.

p/s: Saya masih agak skeptikal dengan diri sendiri sebenarnya (emm saya adalah orang yang malas), tapi kalau tak mula macam mana nak capai mimpi...Ganbate Ne!!!

No comments: