Monday, April 8, 2013

Jom Mengundi

Assalamualaikum...

Apa khabar sahabat-sahabat sekalian? Sedar tak sedar dah masuk bulan April ek, huhu macam sebulan sekali je menulis entri baru. Nak kata saya sangat sibuk tu tak adalah sangat tapi boleh tahan la sebab selalu je ada komitmen yang perlu di penuhi. Bila tak ada apa-apa nak buat pulak saya malas nak bukak blog sebab selalu balik lambat. Tiap kali menulis mesti bagi alasan kan, haha korang sabar je la sebab saya memang suka nak cerita kenapa buat-buat sibuk ni.

Betul tu, sibuk mana pun Solat jangan lupa (^_^)

Sambil menulis ni sambil tengok ABPBH, tau tak apa tu? Kalau korang tak tahu mesti korang tak duduk Malaysia ataupun tak suka tengok cerita hiburan tempatan. Anugerah Bintang Popular Berita Harian la, saya pun baru je keluar tengok sebenarnya. Tadi masa dengar lagu Umpama Mimpi Dalam Mimpi keluar tengok, maklum la peminat lagu rock kapak ni tak boleh dengar lagu-lagu 90an dia jadi teruja, haha motif?? Ini pun nak cerita ye dakk?? Tahniah la pada yang menang-menang semua ek.

Bulan ni dah mula terasa aura nak mengundi kan. Korang dah daftar belum? Rasanya kalau yang lebih kurang sebaya saya ni memang patut dah mendaftar sebab ini kali kedua saya mengundi. Hehe, agak teruja la jugak walaupun banyak kali saya terpaksa tunda percutian hanya kerana tarikh mengundi yang masih samar-samar tu. Walau apa pun undi korang sila buat keputusan yang korang rasa terbaik, bagi saya tak ada mana-mana parti yang lebih baik atau lebih buruk. Tengoklah calon yang anda akan undi tu dan buat keputusan, jangan mengundi membabi buta ek. Paling penting korang kena mengundi, baik menyesal salah undi daripada tak mengundi langsung. Bagi saya kalau korang tak mengundi maka korang tak ada hak nak cakap apa pasal parti, kerajaan dan yang seangkatan dengannya. Jadi jom KITA PILIH MENGUNDI!


Jom Mengundi!

Huhu, semangat tak saya? Saya ni orang Kelantan, jadi mengundi tu sangat meriah kat tempat kami ni. Kalau kat KL ni ada bendera merata-rata, kat Kelantan tu sampai tak nampak benda lain la selain bendera-bendera tu. Tahun ni pulak perang bendera agak kreatif sebab diaorang buat design macam-macam pulak, itu saya tengok masa balik Kemaman hari tu la. Tapi kadang-kadang bila tengok rasa macam membazir pulak diaorang ni. Apa pun selamat mengundi semua, ingat setiap undi tu penting bak kata pak cik Kennedy tu undi korang boleh membawa perubahan.

p/s: Jangan lupa jugak yang undi adalah rahsia jadi jangan tanya saya nanti saya undi siapa..(@_@)

No comments: