Wednesday, April 18, 2012

Acrophobia di Genting

Assalamualaikum...

Salam ceria untuk semua (^_^). Pelik je tajuk entri kali ni kan, acrophobia tu orang kita panggil gayat. Saya memang ada penyakit gayat yang agak serius, hehe kalau duk tempat tinggi lemah badan. Hujung minggu lepas saya berjalan-jalan ke Genting bersama kembar saya - Cik Rozila, sahabat selamanya aka BFF saya - Cik Nuha Huda dan Cik Suhaina dan juga adik saya - Abe. Penat seh jalan-jalan genting sebab tempat tu sangatlah besar dan dengan sign yang tak berapa membantu buat kitaorang asyik sesat je.

Bergambar tak ingat (^_^)

Genting agak tak sesuai untuk orang yang acrophobia macam saya ni sebab apa pun tak boleh main, tengok je la orang lain main. Naik ke genting kitaorang naik kereta kabel, pengalaman pertama saya menaiki kereta kabel. Yang pasti itu akan jadi kali terakhir saya naik kereta kabel, rasa macam hilang separuh nyawa saya. Orang yang tak gayat mesti tak faham kan perasaan orang gayat ni, takut giler tau. Apa pun, walaupun saya tak berpeluang main banyak benda tapi berjalan-jalan dengan keluarga dan kawan-kawan tetap menyeronokkan.

p/s: Lepas ni saya tak mahu ke genting dah, pengalaman naik kereta kabel tu sangat menakutkan (@_@)

No comments: