Monday, December 17, 2012

Oh..Sahabat

Assalamualaikum...

Salam sejahtera semua. Wahh, entri baru selang sehari ni apa la mimpi Oda ek. Hari ini saya terasa nostalgia sikit, masa buat kerja kat office tadi dengar lagu 'Bingkisan Rindu' oleh Far East buat saya terkenang sahabat lama dan kenangan-kenangan bersama mereka. Tersenyum sorang-sorang saya kat office hari ni teringatkan kamu semua.

Bingkisan Rindu oleh Far East

Rindunya saya dengan semua sahabat lama saya dari zaman persekolahan, matrikulasi, universiti dan juga sahabat dari alam pekerjaan yang dah bertukar kerja. Saya ada ramai sahabat yang bersama saya dalam beberapa fasa kehidupan saya. Sebenarnya saya nak senaraikan semua nama sahabat saya tapi saya takut nanti ada nama yang terlupa (alasan tak berapa kukuh).

Syukur Alhamdulillah, saya dijodohkan bertemu dengan sahabat-sahabat yang sangat baik. Sahabat yang mewarnai dunia saya dan mengenalkan saya betapa indahnya jalinan ukhuwah.  Jika diberi peluang kembali ke zaman lalu saya masih mahu menjadi sahabat kamu semua lagi (cewahhh, jiwang lak bunyi dia ek).

Indah "PELANGI" kerana "WARNA".
Indah "TAMAN" kerana "BUNGA".
Indah "HATI" kerana "AKHLAK".
Indah "HIDUP" kerana "KEJUJURAN.
Indah "DUNIA" kerana "UKHUWWAH" antara kita.

Semenjak memasuki alam perkerjaan ni makin susah nak berjumpa dengan kawan-kawan lama. Semua ada komitmen masing-masing, lagi-lagi yang dah kahwin lagi banyak komitmen. Saya ni pulak jenis yang agak susah untuk menghantar sms atau menelefon kawan-kawan bertanya khabar lagilah susah nak jumpa semua orang. Maaf jika ada yang berkecil hati. Tapi kalau ada jemputan, InsyaAllah saya akan cuba memenuhi jadi jangan la serik menjemput saya ek.

Ukhuwah Fillah (^_^)
Kata Imam Al-Ghazali, Ukhwah itu bukan letaknya pada manisnya ucapan dibibir atau pada indahnya pertemuan, tetapi dalam ingatan seseorang kepada temannya dalam doanya. Buat semua sahabat saya, walau di mana saja kamu berada, kamu sentiasa dalam ingatan, doa dan hati saya. Kalau ada yang membaca blog saya, lagu kat atas ni ditujukan khas untuk kamu semua.
"Perjalanan kita masih jauh, Jalanan berliku akan kita tempuh, Imbaslah kenangan semalam jadi azimat, Penguat semangat menempuh masa hadapan, Harapan ku kau kan bahagia selalu" 
- Bingkisan Rindu : Far East-
p/s: Ohh..Sahabat, Oda rindu sama kamu (^_^)

2 comments:

munie said...

rindu oda juga... <3 :)

Oda-オダ said...

Munieeee..rindu sangat ngan korang semua (^_^)