Tuesday, November 15, 2011

Post Raya Haji Syndrome

Assalamualaikum...

Selamat kembali bekerja kepada saya, selepas sepuluh hari bercuti saya amat malas mahu bergerak ke pejabat semalam. Ditambah pulak dengan urusan road tax saya belum selesai, saya bergerak secara haram semalam kerana road tax saya expired sabtu lepas tapi hanya dapat renew road tax itu semalam kerana insurans kereta saya baru active (semuanya sebab saya salah letak date masa renew insurans hari tu, haihh).


Tapi siapa sangka semalam saya bekerja dengan agak seronok, mungkin sebab lama tinggal keje jadi saya jadi semangat sikit membuat kerja dan melekakan saya dari memikirkan beberapa perkara yang buat saya stress kembali dari cuti ni. Macam biasa la kan, banyak sangat perkara tertangguh yang memerlukan perhatian saya sekarang jadi saya ambil keputusan nak buat semua satu-satu, one step at a time. Kalau saya pening-pening kepala membuat semua kerja satu masa maknanya saya akan sakit jiwa nanti kerana tertekan, hahaha. Semoga saya dapat siapkan semua kerja tertangguh saya sebelum tahun 2011 berakhir, InsyaAllah.



One Step at a Time - Jodin Sparks

Tadi saya perasan yang ini adalah entri blog saya yang ke 333, waa tak sangka dah banyak entri blog ni kan. Teringat zaman mula menulis blog ni, ingatkan hangat-hangat tahi ayam je. Mula menulis masa zaman membuat projek akhir degree, masa tu pun asyik stress dengan projek macam sekarang gak, hehe. Kalau ikut tahun umur blog ni dah 6 tahun, kalau budak ni tahun depan dah masuk sekolah dah, huhu. Emm cakap pasal sekolah ni, nak bagitau kat mak ayah yang ada anak lahir pada tarikh 1 Januari sila masukkan anak anda ke sekolah setahun awal ok. Sebabnya semua kanak-kanak yang lahir 1 Januari mula bersekolah darjah 1 pada umur 6 tahun, kalau korang daftar dia masa umur 7 tahun dia akan terus dimasukkan ke darjah 2. Saya dah tau lama pasal ni, ingatkan boleh pilih tapi tadi Along cakap kalo lambat daftar memang akan masuk darjah 2 terus, kat sekolah dia ada kes ni yang jadi, kesian pulak kat budak tu terpaksa skip darjah 1.

Itu la cerita saya selepas raya haji, rasa macam lemau jek mungkin sebab banyak sangat makan daging kot, huhu. Macam biasa, saya dah mula merepek dan lari dari topik jadi kena la berhenti kat sini ek. Untuk blog saya, Ima Wo Ikiru, Happy 333 Entry (^_^).

p/s: Semua orang sibuk dengan tarikh 11.11.11 (nak jugak mentioned pasal tarikh ni ek) tak ada signifikasi sangat tarikh tu dengan saya kecuali ia tarikh terakhir sebelum road tax saya mati, huhu.

No comments: