Tuesday, March 23, 2010

Aktiviti Masa Lapang

Assalamualaikum...

Bulan ni agak kurang meng-updates blog kan, banyak kali dah buat draf tapi tak ada idea nak tulis apa. Life agak membosankan sebulan dua ni but I'm still enjoying it, its good to be alive ne (^_^). Saya sangat suka kalau cuti rehat-rehat di rumah, walaupun sorang-sorang tapi macam-macam boleh buat kalau cuti. Tapi rasanya kalau orang yang memang kaki berjalan memang tak boleh cuti duk rumah je kan.

Aktiviti yang paling saya suka adalah tengok drama jepun/korea/taiwan dan habiskan buku-buku dan manga. Macam boring je kan, saya lebih suka buat benda-benda ni daripada keluar jalan-jalan sebab saya tak suka tempat ramai orang dan tempat panas. Kalau keluar tempat-tempat camni saya jadi kurang sabar, nak semayang pun susah kadang-kadang sebab surau penuh dan tak best.

Drama yang baru habis ditonton:Yamato Nandeshiko Shichi Henge (Jepun)

Autum's Concerto (Taiwan)

Pasta (Korea)

Minggu lepas pergi Pesta Buku kat PWTC tu, huishh tak ramai lagi orang kat yang datang. Sampai berasak-asak jugak la nak berjalan sepanjang pesta buku tu, pergi pun kejap je sebab tak boleh nak berjalan sangat. Sempat jugak beli dua buku baru dari Galeri Ilmu, Langit Illahi dan buku baru Ustaz Hasrizal, Murabbi Cinta. Ini kali pertama saya beli buku Hilal Asyraf, Langit Illahi tu, nak tengok macam mana ok tak kalau best boleh la beli Langit Illahi 2.

Langit Illahi oleh Hilal Asyraf

Murabbi Cinta oleh Ustaz Hasrizal

Tak puas la pergi pesta buku tu kejap je, insyaAllah hujung minggu ni kalau sempat nak pergi lagi. Ada lagi buku yang tak sempat nak beli, salah satu buku kat atas tu Secangkir Teh Pengubat Letih. Lepas ni rasanya kena la berhenti beli buku dua bulan, banyak sangat buku kat rumah yang masih pending lagi.

Itu la aktiviti masa lapang Oda, dengan cd dan buku berlambak-lambak tu masa cuti saya selalu terisi. Tapi tak ada la saya terperuk dalam rumah je sepanjang cuti saya, kadang-kadang keluar jugak dengan kawan-kawan dan housemate. Tak kesah la apa pun aktiviti yang kita buat masa lapang janji kita memang suka dan bukan benda haram ok.

**Imej semuanya ambil dari encik Google

p/s: Rasa nak pergi beli cd jepun baru la pulak, huhu (^_^)

No comments: