Wednesday, September 9, 2009

Jubli Perak

Assalamualaikum...


Jubli Perak - 25 tahun sudah berlalu (^_^)[1]

Akhirnya sampai jugak ke saat ni, ada lebih kurang 30 jam je lagi sebelum berakhirnya zaman-zaman remaja. Dah nak masuk suku abad dah umur, hari ni dah 09.09.09 (hehehe nak jugak tulis tarikh ni) dan lusa dah 11.09.09 saya dan cik Rozila akan secara rasminya berumur 25 tahun. Dah boleh dah buat sambutan jubli perak, hehehe. Saya rasa umur 25 ni adalah penanda zaman remaja berakhir dan bermulalah alam dewasa (adult). Nurul pun ada cakap dulu, masa umur 24 kita tak rasa tua sangat tapi bila masuk 25 rasa macam agak tua sikit, rasanya tua kat sini sama maksud macam saya cakap tadi, rasa macam lebih dewasa.



Selamat Hari Lahir yang ke 25 Rozila (^_^)

Bertambah umur kita bermakna semakin hampir dengan saat kematian yang telah ditetapkan untuk kita. Sementara hidup pergunakanlah sepenuhnya untuk simpanan di akhirat nanti.

Sebelum ni saya selalu rasa yang saya ni agak kebudak-budakan tapi semenjak dua menjak ni rasanya lebih matang sikit. Mungkin disebabkan sekarang lebih banyak berfikir dari dulu, lagipun bila kita dah kerja ni mula pikul bermacam-macam tanggungjawab yang membuatkan kita jadi lebih matang. Tapi matang pun baru setahun jagung, banyak lagi perkara yang memerlukan saya lebih matang lagi. Saya masih lagi seorang yang amat beremosi, kadang-kadang benda kecil pun nak emosional. Rasanya kematangan diri datang seiring dengan umur kita kan, sebab life lesson comes with experience.

p/s: Ini adalah entry terakhir saya, serius tak tipu.. ni adalah entry terakhir saya semasa berumur 24 tahun, hehe. Esok dah off sampai ahad, yeayyyyy.

[1] Imej amik dari encik Google

No comments: