Friday, December 10, 2010

Best tak ada kembar?

Assalamualaikum…

Saya tulis entry ni semalam kat office masa tengah boring, ingatkan nak post pagi tadi balik dari office tapi penat dan lupa pulak. Saya baru lepas tengok unofficial result sem lepas, alhamdulillah semua ok harap-harap ni result yang betul la ek. Esok saya akan ke Melaka (office trip), jadi sebab dah tahu keputusan exam boleh la bermain-main dengan senang hatinya tapi jangan sampai lupa diri dah la. Malam esok ada annual dinner office gak, doakan saya dapat cabutan bertuah Ipad ek (huhu, tujuan utama Oda pergi dinner office ni). Ok la membebel plak ek, sila la baca cerita tentang kembar ek.

Cuba teka mana satu saya dan Rozila (hint kitaorang tak pakai baju warna putih, huhu). Emm tak tahu la kenapa orang tak boleh nak beza.

Random jek tajuk entry kali ni kan, saje je terbaca satu post pasal kembar ni masa tengah layan-layan blog kat office (yang mana leh bukak jek sebab ofis saya block semua blogspot dan wordpress). Entry kali ni pun saya tulis kat ofis, padahal banyak keje sebenarnya tapi bosan mengadap keje je jadi rehat kejap buat benda lain yang best (huhu, macam ofis tu encik Ismail aka abah saya yang punya).

Owhhh saya membebel lagi jom kembali kepada topik kita ni, rasanya semua orang tau kan saya ni ada kembar yang namanya cik Rozila hampeh (dia memang hampeh, tak percaya sila la tengok nama dia dalam phone saya – myhampehtwin, huhu). Emm entry ni bukan nak cerita pasal dia ek, nak cerita pasal "best tak ada kembar?" Kalau anda kembar mesti anda akan mendengar ayat ni sekurang-kurangnya sekali seumur hidup, ini bukan statistik betul cuma statistik dari cik Rohaida dan cik Rozila (disebabkan kami kembar jadi saya yakin kembar-kembar lain pun pernah dengar soalan ini, sekian hujah saya, huhu).

Gambar selingan, petikan dari salah satu lagu nasyid feveret saya (^_^)

Pengalaman saya, setiap kali saya cerita pada kawan saya yang saya ada kembar ada macam-macam soalan yang keluar tapi mesti dalam 8 dari 10 orang akan tanya “best tak ada kembar?”. Serius saya tak tipu, tak percaya tanya Rozila, kekeke. Jawapan yang sama akan saya jawab setiap kali, entah la tak tahu sebab tak pernah tak ada kembar jadi tak boleh nak beza. Yela kan saya tak pernah hidup tak ada kembar tak boleh la nak rate yang mana lagi best ada kembar atau tak ada kembar, paham tak maksud saya tak paham takpe buat-buat paham je. Jadi meh sini saya nak buat list apa yang best ada kembar ni, yang tak best tu tak payah cerita la ek sebab tajuk entry kali ni adalah best tak ada kembar, hehe.

Apa yang best? :

1. Ada adik-beradik yang sebaya dengan kita jadi lebih kurang macam ada kawan sendiri jadi adik-beradik kita la.

2. Boleh kongsi barang (barangmu barangku jua) tak kira barang apa pun

3. Kongsi tarikh lahir yang sama, sambut hari lahir pun sama-sama la.

4. Disebabkan kitaorang ada minat yang sama jadi seronok ada geng leh cerita tentang obsesi kami dengan Jepun dan Korea.

5. Dulu masa kecik-kecik, kalau ada orang buli saya Rozila akan tolong dan sebaliknya. Sekarang pun masih sama lagi jadi jangan main-main dengan kitaorang, huhu.

Banyak jugak bila pikir, tapi tak boleh la nak tulis semua sebab malas dan nanti berjela-jela la entry ni lak. Tapi yang paling buat saya bersyukur lahir sebagai kembar adalah apa yang saya kurang kembar saya akan tutup kekurangan tu. Paling ketara adalah saya ada beberapa sikap/perangai yang kurang menenyenangkan tapi Rozila sebaliknya. Contohnya saya ni penakut sikit, paling teruk takut tinggi tapi Rozila lak berani tak hengat dunia (memang tahap gaban, bengang jugak kadang-kadang dengan berani dia ni). Lagi saya ni manja sikit tapi dalam family je (kat luar cool jek), Rozila lak sangat independent. Pastu kan saya ni ada short memory, saya tak ingat kisah zaman kanak-kanak saya tapi Rozila ingat pulak. Contoh lain malas nak cerita, asyik puji Rozila jek tak best (huh jeles).

Panjang berjela kan entry ni, jadi moh le kita berhenti disini. Saya nak sambung tengok citer jepun saya pulak, esok pergi Melaka naik bas jadi boleh la tidur dalam bas, doakan saya selamat sampai dan selamat pulang ke KL ok (takut dengan bas sekarang tapi malas nak drive pergi Melaka - 2 jam tu, hari-hari drive pergi kerja pun malas).

p/s: Banyak betul plan sepanjang cuti semester ni, seronok tapi penat la (@_@)

No comments: