hahaha.. kalo musim konvo aje.. ktorg (me n che tie) excited over sket..huhu almaklum la ada pesta konvo yang best.. beli tudung, baju, gelang, etc... makan bebola n kebab n macam2 lagi.. sebab time pesta konvo ni barang2 murah2, me pun bukan selalu beli tudung n baju pun... hehe. esok malam inteam datang, ingatnya nak pg ngan besah n tie.. dah lama xjalan ngan besah.. bestnyaa..
semalam sambut merdeka kat pesta konvo, tahun ni sambutan meriah giler sebab sekali ngan pesta konvo kan so ramai sangat org sampai penuh parking, semalam along datang so pg ngan dia.. kena parking kat pusat equin.. sakit tekak menyanyi lagu negaraku, jalur gemilang, merdeka n keranamu Malaysia.. lagu paling suka mestilah keranamu Malaysia..hahaha
Keranamu Malaysia
Buruh, nelayan dan juga petani
Gaya hidup kini dah berubah
Anak-anak terasuh mindanya
Lahir generasi bijak pandai
Pakar IT, pakar ekonomi
Jaguh sukan dan juga jutawan
Berkereta jenama negara
Megah menyusur di jalan raya
Alam cyber teknologi terkini
Kejayaan semakin hampiri
Biar di kota ataupun desa
Kita semua pasti merasa bangga
Keranamu kami mendakap tuah
Keranamu kami bangsa berjaya
Keranamu kami hidup selesa
Limpah budi kemakmuran negara
Keranamu kami bebas merdeka
Keranamu myawa dipertaruhkan
Keranamu rela kami berjuang
Demi bangsa kedaulatan negara
( ulang dari mula )
Keranamu Negara Malaysia
Malaysia...
Terima kasih Malaysia !
Thursday, August 31, 2006
Sunday, August 27, 2006
M.A.N.I.S
hehehe..
pernah tak dengar lagu manis, nahwan nur punya lagu.. kalo xbiasa ngan nasyid lama mesti xtau punya.. tgh dengar lagu ni skrang..ni pun antara lagu feveret gak....
manis bicara indah tutur kata
manis kalimah pengikat ukhuwah
Hati yang manis bercahaya
kemanisan iman terasa
-hehe bestkan lirik dia... comel je, letak sket je la.. xkan asyik letak lirik je kan..hari ni asyik dengar lagu segemgam tabah, inteam.. emm diaorang mmg best la.. sayu je rasa bila dgr lagu tu.. tgh tensen ni, esok nak demo1.. hish risau2, takut puan marah je.. ODA gambate nee, bashaaa, aja2 fighting, caiyokk2.. BERUSAHA!!
td baca blog niki ckp pasal OIC... ni copy paste sket kat bawah ni..
nicky's say:
"after bace blog raja, i got new input about OIC. raja tgk MHI discussing psl OIC ni. dorg claimed OIC ni dh usaha mcm2 demi Palestine & Lubnan. cuma pihak media je tak gembar gemburkan. hmm... well, it's hard to believe. but tq to raja for the info"
emm still i feel its hard to believe actually.. hari tu baca paper pasal resolusi OIC for kes ni la.. rasanya xberapa nampak sgt la tang mana membantunya tapi maybe betul la ni.. but media malaysia seem kurang sket ckp pasal isu ni.. org kita pun satu, akhbar tabloid tu la yg jd akhbar no 1 di malaysia (rasanya korang tau paper mana)..well tipical malays, org kita lebih suka citer benda2 yg ntah apa2 banyak la contoh sebenarnya.. pasal siti kawin la, pasal mawi n ex-tunang dia la..emm mostly kalo pasal selebriti kecohh la malaysia..org kita macam reti nak beza mana isu yg lebih penting.. well siti kawin bukan la hal yg besar, ramai org kawin setiap hari so apa bezanya siti ngan org lain... kalo sedara mara sendiri ok gak.. huhu over la plak padahal hari tu tgk gak siaran langsung siti kawin..hahaha
conclusion bagi post hari ni.. manis kan la diri anda.. manis bicara indah tutur kata, manis khalimah pengikat ukhuwahh, hati yg manis pengikat ukhuwah...Manis meniti persahabatan, semanis madu menusuk kalbu, Bersopan-santun manis budaya, Nama Islam kan manis serata...
so senyum sokmo.. senyum tu sedekan n pemanis muka(^_^)
pernah tak dengar lagu manis, nahwan nur punya lagu.. kalo xbiasa ngan nasyid lama mesti xtau punya.. tgh dengar lagu ni skrang..ni pun antara lagu feveret gak....
manis bicara indah tutur kata
manis kalimah pengikat ukhuwah
Hati yang manis bercahaya
kemanisan iman terasa
-hehe bestkan lirik dia... comel je, letak sket je la.. xkan asyik letak lirik je kan..hari ni asyik dengar lagu segemgam tabah, inteam.. emm diaorang mmg best la.. sayu je rasa bila dgr lagu tu.. tgh tensen ni, esok nak demo1.. hish risau2, takut puan marah je.. ODA gambate nee, bashaaa, aja2 fighting, caiyokk2.. BERUSAHA!!
td baca blog niki ckp pasal OIC... ni copy paste sket kat bawah ni..
nicky's say:
"after bace blog raja, i got new input about OIC. raja tgk MHI discussing psl OIC ni. dorg claimed OIC ni dh usaha mcm2 demi Palestine & Lubnan. cuma pihak media je tak gembar gemburkan. hmm... well, it's hard to believe. but tq to raja for the info"
emm still i feel its hard to believe actually.. hari tu baca paper pasal resolusi OIC for kes ni la.. rasanya xberapa nampak sgt la tang mana membantunya tapi maybe betul la ni.. but media malaysia seem kurang sket ckp pasal isu ni.. org kita pun satu, akhbar tabloid tu la yg jd akhbar no 1 di malaysia (rasanya korang tau paper mana)..well tipical malays, org kita lebih suka citer benda2 yg ntah apa2 banyak la contoh sebenarnya.. pasal siti kawin la, pasal mawi n ex-tunang dia la..emm mostly kalo pasal selebriti kecohh la malaysia..org kita macam reti nak beza mana isu yg lebih penting.. well siti kawin bukan la hal yg besar, ramai org kawin setiap hari so apa bezanya siti ngan org lain... kalo sedara mara sendiri ok gak.. huhu over la plak padahal hari tu tgk gak siaran langsung siti kawin..hahaha
conclusion bagi post hari ni.. manis kan la diri anda.. manis bicara indah tutur kata, manis khalimah pengikat ukhuwahh, hati yg manis pengikat ukhuwah...Manis meniti persahabatan, semanis madu menusuk kalbu, Bersopan-santun manis budaya, Nama Islam kan manis serata...
so senyum sokmo.. senyum tu sedekan n pemanis muka(^_^)
Subscribe to:
Posts (Atom)