Monday, September 12, 2011

Hari yang manis

Assalamualaikum...

Bertambah umur kita bermakna semakin hampir dengan saat kematian yang telah ditetapkan untuk kita. Sementara hidup pergunakanlah sepenuhnya untuk simpanan di akhirat nanti.

Entri kali ni saya mulakan dengan ayat yang selalu saya tulis dalam entri hari lahir saya. Alhamdulillah semalam secara rasminya saya dan Cik Rozila berumur 27 tahun. Semakin menghampiri 30 an, dan berkurang lah satu tahun dari hayat hidup saya. Doakan kami semoga sentiasa di dalam rahmat Allah ek.


Sedari semalam lagi saya sudah menerima ucapan hari lahir dari keluarga dan sahabat-sahabat. Alhamdulillah hari ini walaupun tiada sambutan istimewa tapi kamu semua membuat saya sangat gembira. Malam kemarin kawan baik saya bersama-sama menunggu detik 12 malam dan menyambut kehadiran 11 september bersama saya, korang memang sahabat paling best (^_^). Kemudian pada pagi-pagi hari semalam saya menerima panggilan telefon yang sangat sweet dari kawan-kawan ofis menyanyikan lagu hari lahir kepada saya, diaorang ni memang sangat comel. Sepanjang hari saya menerima ucapan dan doa dari semua. Juga menerima berita gembira yang Che Mah dah pregnant, Alhamdulillah (hehehe nak jugak bagitahu semua, huhu).

Emm saya dah kena masuk tidur ni, malam dah lewat dan hajatnya nak puasa esok nanti tak terbangun sahur pulak. Terima kasih kepada semua yang menjadikan hari lahir saya semalam sangat manis, saya sangat bahagia mempunyai kamu semua dalam hidup saya (cewahhhhh ayat jiwang sehh).

p/s: Boleh ke bangun sahur nih (+_+)ZZzzZzzz...

Saturday, September 3, 2011

Raya Updates


Assalamualaikum...

Salam Aidilfitri semua, masih dalam mood raya? Huhu, mood raya saya dah kurang dah sebab kembali ke Kuala Lumpur awal kerana komitmen kerja. Raya ketiga saya sudah kembali ke Kuala Lumpur dan pada raya keempat hari jumaat saya sudah mula bekerja. Ini kali pertama sejak saya mula kerja pulang beraya kejap sangat dan memandu ke Kuala Lumpur dari Kelantan bersama Rozila. Perjalanan pulang sangat la memenatkan, jauh sangat rasanya Kelantan-Kuala Lumpur ni, kalaulah ada lebuhraya kan bagus. Saya harap kerajaan boleh la buat satu expressway untuk rakyat Kelantan, dah dekat pilihanraya ni boleh la ambil hati kami semua sikit.

Raya 2011

Alhamdulillah walaupun singkat, raya tetap meriah dan hari yang menggembirakan. Memang seronok boleh berjumpa semua orang, tak sabar pulak nak tunggu raya haji dah rindu balik kat semua dah ni. Harapnya hari raya korang pun seronok jugak ek. Bila dah kembali ke Kuala Lumpur awal ni mulalah rasa sunyi sikit sebab hujung minggu ni tak buat apa cuma berehat-rehat di rumah je. sebenarnya saya memang perlu rehat, asyik kehulu hilir je, sekali sekala kena la duduk rumah rehat-rehat lagipun semester baru dah nak mula nanti super sibuk pulak kan. Ok lah saya sebelum habiskan entri ni "Selamat Hari Raya", semoga kita semua beroleh kemenangan ek.

p/s: Yang seronok balik awal ni pergi kerja jalan kosong, huhu.