Wednesday, September 3, 2008

Puasa dulu baru Raya

huhu...semenjak masuk Eidul Ramadhan al -Mubarak ni selalu dengar lagu raihan 'Puasa dulu sebelum Raya'...emm puasa baru masuk hari ke2 kan...ada org dah fikir pasal raya...emm i'm one of them...kekekeke bukan fikir pasal raya sangat tapi teringat kat parent kat kampung.... semenjak nak puasa ni rindu sangat kat ma kat kemaman...tak sabar nak balik raya... bestnya puasa kat kampung... lainnya puasa kat kl dengan kat kampung... kat kl bulan puasa tak terasa sangat sebab sama je dengan bulan lain bezanya kedai makan tak bukak jek.... kat sini semua cepat jek...puasa pun tak rasa lama.. rindunya nak balik... sabarlah oda....

Kepada kawan2 semua...selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak...semoga ramadhan kali ini membawa seribu keberkatan....

Di antara kelebihan bulan Ramadhan ialah bulan yang paling banyak disediakan ampunan oleh Allah S.W.T. Tetapi sungguh malang jika ada orang yang dapat menemui bulan tersebut tetapi dosa-dosanya tetap sahaja tidak diampuni oleh Allah. Hakikat ini tergambar di dalam sabda Nabi s.a.w. :

"Telah datang kepadaku malaikat Jibril lalu berkata : Ya Muhammad, barangsiapa mendapati Ramadhan, lalu setelah bulan itu keluar (berakhir) dosa-dosanya tidak diampuni, lalu dia mati, maka dia masuk neraka. Semoga Allah menjauhkannya. Katakanlah : Amin ! Lalu akupun mengatakan : Amin."

[H.R. Khuzaimah dan Ibn Hibban dalam Sahihnya -Kitab : Nasaaihud Diniyyah ; Halaman : 37-39]

Thursday, August 21, 2008

Congratulation

wawawa....bukak blog dari pagi lagi nak updates tp tak terupdate pun...ni dah petang baru stat menaip...huhu.. emm dah takde idea nak citer apa dah...

esok off...huhu tak sabarnya..keje pagi minggu ni penat sangat rasa...maybe sekarang ni beban kerja dah bertambah so terasa sangat beza dulu n sekarang...semalam besah sms informed dia dah selamat menjadi tunangan orang...waaa terkejut giler... cam tak percaya je che besah dah bertunang.... emm oda bila la ekk...huhu

pastu 19/8 hari selasa..hari yang sama dengan besah bertunang...cekgu kawen hari tu...alamak lupa lak nak call dia...emm kena call ckp tahniah...memang tak dapat nak pergi la sebab cuti dah xde dah...nak cuti raya lagi..ingatnya raya ni nak jumpa cekgu la...sori cekgu..lupa nak wish hari tu... ehh korang semua saper yang pergi wedding cekgu email la gambar dia kawen ekk... lupa lak...besah cakap dia nak update gambar bertunang dia kat blog dia nanti...

TAHNIAH HABSAH and CEKGU